fredag 17. juli 2009

Skogseidvannet/Henangervannet









Selve ferieturen min var kort i år, noe som gir litt tid til småturer i nærområdet. Jeg bestemte meg derfor for en padletur som ville ta meg fra utløpet av elva fra Hålandsdalen, over Skogseidvannet, via kanalen v Kilen og videre utover Henangervannet mot Sævereid.




Været var sånn passe. Jeg regnet nesten med litt regn på turen, men det uteble. Nå håpet Jeg faktisk på litt regn for filmen sin del, men jeg føler meg sikker på at den muligheten vil dukke opp ved en senere anledning.





Selve turen var grei nok. Jeg brukte i overkant av 4 timer uten å stresse for mye. Selv om turen var enkel, var det ikke den store padleopplevelsen. Av det som var nevnt å ta med seg er elva innerst mot dalen, samt selve kanalen. Begge gir en følelse av mer nærhet til omgivelsene og er verdt et besøk. Synd begge er så korte. Jeg har planer om andre vann jeg i fremtiden ønsker å utforske, men jeg merker at jeg føler et sterkere sug etter sjøen og palding der.
Tore




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar