fredag 21. august 2009

Adrenaline i bølger

















Endelig litt sjø av den typen med mye bevegelse i. Onsdags ettermiddag var noen få av klubbens medlemmer ute i Os havnebassent og lekte i bølgene.



Det var rett og slett herlig å kjenne sjøsprøt i ansiktet. Når kajakken øker farten og surfen er et faktum, ja da raser adrenalienet i årene.


Bølgene var ikke spesielt store, kanskje 1 meter i snitt, men kombinert med en svært varm vind og varmt vann var det supre forhold. Jeg for min del var litt spent på om jeg klarte å få gode filmklipp av det hele og om kamera hold mål med tanke på vannsikkerhet. Det er dyrt om utstyret blir utsatt for mye saltvann. Det gikk heldigvis godt, film ble det.

Det var bare jeg og Marie Melhagen som stilte på , trodde vi, men det var andre i klubben som også tenkte likt. Ole Morten og sønnen hadde også fulgt værmeldingen og lot seg lokke hit. Flere vindsurfere utnyttet vinden. En av dem målte vinden til 9 m/s.


Denne type padling viser også godt dine tekniske ferdigheter. Det være seg rett fremdriftsteknikk eller generel årebruk og den viste at årestrikk ikke alltid hjelper. Når årestrikken løsner/ryker er det til liten hjelp. Ting som vi får trent på under fine/trygge forhold og som er svært lærerike. Håper vi får mer vind snart. Det bare så utrolig moro.


Jan Petter Svendal var der og knipset noen bilder http://www.radios.no/nyheter.php?newsID=5299&katID=1





Tore

1 kommentar:

  1. Det var lærerikt, ja. Årestrikken var en lærepenge som var viktig. Aldri mer slippe åren. På tirsdag må jeg prøve redning med åren under kontroll - er ikke sikker på hvordan jeg skal klare det...

    SvarSlett