søndag 30. august 2009

Søndagspadling august


Vi hilste også noen geiter på en øy
Støttetak måtte til i enkelte tilfeller



En våt tur, men en tur som glir inn på mine topp ti!

Vi viste det ville bli litt vær. Meldingene var klare der. Vind!
Vind betyr bølger og det liker jeg svært så godt. Hvem kom på en slik dag da? Det var jeg , Mats og Marie. Jeg hadde ikke ventet det store oppmøtet. tidligere søndagspadlinger der været er surt utelukker mange, desverre.

Når denne turen er histore sitter jeg igjen med bare gode minner. Bølgene var en ting. Været var skikkelig guffent, ja ikke så gufent, men turen innover mot Lysøen på slutten av turen var utrolig fin. Bølger på rundt 2 meter(Mats og Marie var borte en stund i bølgedalene) og en regnbye av det slaget du bare må oppleve. Alt rundt oss var innhyllet i grått, vi hadde Korsfjorden i ryggen og kunne nyte surf etter surf. Denne biten av turen gav meg et sterkt minne og jeg ønsket å padle slik lenge. Mektig natur og kjempefine forhold. Vi er jo kledd for dette og det er bare kos når du sitter der. Selv om været var litt rufsete, var det fin temperartur i både sjø og luft.

Turen gikk forøvrig fra kaien i Lysefjorden, utover og mot Strøno. Her møtte vi Sindre Lom som også var ute. Innimellom trange sund kunne vi teste ferdigheter og leke oss litt. Hver på sine premisser. Det var også klart at alle burde hatt hjelm. Denne type padling krever litt utstyr.

Jeg på min side fikk også mer film, mer prøving og feiling av ditto utstyr og mer lyst til padling i ruskevær. Det var mye fin padling å filme, noe har padlet mye og andre ser ut som det!

Mer vær!!!

Tore (bildene er fra video så dere får bære over med meg at jeg ofte er på bildene)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar