lørdag 3. oktober 2009

Liten kveldstur i solskinnet

Etter mange dager med regn ble det endelig en ettermiddag med solskinn i går! Jeg har gledet meg til å teste vanntett deksbag for å få med meg speilrefleksen på padletur. Nå er jeg lei av våte regnværsbilder med masse dråper på linsen...

Egentlig har jeg hatt som prinsipp at jeg ikke skulle padle alene når det både er relativt kaldt og lite folk på sjøen - men det får være grenser for snusfornuft. Jeg har jo så masse sikkerhetsutstyr og lamper og lys og mobiltelefon og masse trening på egenredning - og det er ikke en bølge å se. Jeg kan ikke la dennne fine ettermiddagen gå fra meg!

Jeg padlet ut til Sandholmane hvor vi pleier å trene. Nå var det stille og fint og jeg fant en regnbue inne i Samnanger (hvor det sikkert regnet....). Så var det å teste deksbagen. Det gikk greit å fiske kameraet ut av bagen - men da jeg skulle ha det inn igjen ble det litt risikabelt ettersom jeg måtte strekke meg langt forover for å få lukket deksbagen skikkelig igjen.

Fra 2009 10 02

Noen hegrer og kråker var det dyrelivet jeg kunne observere. Jeg padlet stille inn mellom øyene og lå i tangen og så på solen som var på vei ned. Frem med kameraet igjen - litt skjelven og redd for å miste det i sjøen. Jeg prøvde å fange stemningen, men skulle hatt stativ. Det var litt lysere enn det ser ut på bildet...

Fra 2009 10 02

Det var så fint å være der ute at jeg ville ikke hjem. Men det blir fort mørkt og det var bare å komme seg tilbake i tide.

Dekksbagen er nå justert slik at jeg kan trekke den til meg når jeg trenger det - og "sende" den forover igjen etterpå. Dersom jeg monterer den nærmere, vil den være i veien når jeg padler. Ikke så dumt med litt utstyrstest før blåturen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar