søndag 4. oktober 2009

Bølgetur til Tysnes

Det ble bare Tore og jeg som dro på jakt etter bølger på Tysnes i dag...
Vi kjørte til Godøysund og parkerte ved en kjekk flytebrygge. Herfra padlet vi ut til brenningene mot Bjørnefjorden. Bølgene var ikke så store da vi kom - men det blåste mye.

Fra 2009 10 04

Jeg "trynte" på første surfet og fikk en lang svømmetur for å komme unna brenningene før jeg krabbet ombord igjen. Min lille kajakk og min manglende teknikk var nok ikke ideell for disse bølgene. Tore fikk noe han kalte "en fin film" av meg, så det kommer vel noen bilder her etter hvert. Det ble til at jeg holdt meg innenfor skjærene, mens Tore lekte litt lenger ute. Bra at ikke han gikk rundt......

Noen ganger var det greit med en pust mellom slagene:

Fra 2009 10 04

Her er ruten vår:

Bølgetur til Tysnes at EveryTrail

Map created by EveryTrail: Geotagging Community

Vi spiste formiddagsmat på Jonsholmen. Der var det fint å dra kajakkene i land i gresset. kjekt å sitte å se på bølgene og fjorden også. Etter rasten var jeg ganske forsynt med bølger og vi padlet en fin tur tilbake til bryggen og bilene.

Vi hadde flaks og kom med fergen med fin timing. Det er absolutt verdt å stikke til Tysnes for å padle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar