lørdag 29. mai 2010

Tidlig morgen



Jeg klarte ikke bli med på turen til Glesvær, men jeg ville ut!

Lørdags morgen kl 0600 drog vi ut fra Lønningdal og padlet rettning Havsgård.
Morgenluften var kjølig, mer kjølig en ventet. Det måtte padles en stund før jeg var varm nok til at jeg kunne kalle det god arbeidtemperatur. Sjøen var merkbart varmere nå som vi nærmer oss slutten av mai. Jeg har jobbet ute i nærkontakt med sjøen i det siste og har fulgt med litt. Det som jeg også har notert er fargen på sjøen. Du verden for en farge den er i ferd med å anta. En makant tint av turkis. Bare gi fjorden en uke til og den er fullstendig farget.


Ikke før jeg er inne ved Havsgårsholmen blir det en skikkelig rast. Som ventet var F. peregrinus på plass. Denne luftens eminente predator har tatt seg godt opp i de senere år og jeg har sett den flere ganger her. Mye lyd fra et irritert kjærestepar. Best å la dem være i fred.

Etter kaffe og god mat, ja det var fremdeles godt kaldt selv om sola skinte. En god tykk genser var så absolutt vel verdt å ta med. Faktisk savnet jeg en lue til tider på padleturen. Jeg får legge det på minnet over ting som bør være med.

Turen ble en god start på dagen og et godt alternativ siden jeg ikke fikk anledning til å være med til Glesvær. Jeg har padlet litt og jeg har fått nye bilder i albumet, jeg har sett spennede fugleliv. Tjelden er i så måte en utmerket representat for de fjærkledde. Jeg liker den fargrike masekoppen.

Mer padling er ønskelig i fremtiden. Kropp og sjel liker det!

Padletur til Havsgård i Fusa


Plan your trips with EveryTrail Mobile Travel Guides


Tore

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar